Донецький юридичний інститут МВС України

Рівень смертності та травматизму внаслідок дорожньо-транспортних пригод в Україні є одним з найвищих в Європі. Так, за 9 місяців 2018 року на автомобільних шляхах країни було скоєно 108070 дорожньо-транспортних пригод, у тому числі 17319 з постраждалими, під час яких 2266 осіб загинули та 22394  отримали травми.

Сприяти розв’язанню проблем дорожньо-транспортного травматизму мало б застосування під час контролю за дотриманням правил дорожнього руху його учасниками систем автоматичної фіксації. Такий вид відповідальності вже давно запроваджений в адміністративному законодавстві України. Однак, до теперішнього часу положення Кодексу України про адміністративні правопорушення з цих питань в практичну діяльність підрозділів Національної поліції не впроваджені.

Авторським колективом Донецького юридичного інституту МВС України у складі: ректора Донецького юридичного інституту МВС України, доктора юридичних наук, професора, заслуженого юриста України Бесчастного Віктора Миколайовича, помічника Голови Національної поліції України полковника поліції Брянцева Василя Володимировича та старшого наукового співробітника науково-дослідної лабораторії з проблемних питань правоохоронної діяльності, кандидата юридичних наук Червінчука Андрія Васильовича підготовлені науково-практичні рекомендації «Перспективи впровадження адміністративної відповідальності за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі».

У науково-практичних рекомендаціях досліджена історія впровадження в Україні автоматичної фіксації адміністративних правопорушень фіксації у сфері безпеки дорожнього руху, охарактеризовані юридичні принципи та правові презумпції адміністративної відповідальності за правопорушення, зафіксовані в автоматичному режимі, вивчений зарубіжний досвід автоматичної фіксації порушень правил дорожнього руху, надана оцінка проблемним питанням застосування нового виду адміністративного стягнення - штрафним балам, проаналізований сучасний стан автоматичної фіксації порушень правил дорожнього руху в Україні.

На підставі проведеного дослідження авторський колектив аргументовано запропонував внесення низки змін та доповнень до нормативно-правових актів у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху.

Висновки авторів ґрунтуються на результатах дослідження наукових праць провідних вчених, практики Європейського суду з прав людини, вітчизняного та зарубіжного досвіду автоматичної фіксації правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху.

Схвальні рецензії на науково-практичні рекомендації надали:

завідувач кафедри адміністративного права і процесу Харківського національного університету внутрішніх справ, доктор юридичних наук, професор, полковник поліції Салманова Олена Юріївна;

професор кафедри адміністративного права і процесу Національної академії внутрішніх справ, кандидат юридичних наук, доцент Пастух Ігор Дмитрович;

заступник начальника Департаменту забезпечення діяльності Голови Національної поліції України – начальник 5 відділу, полковник поліції Прохоренко Іван Михайлович.

Зазначене науково-практичне видання буде корисним для працівників підрозділів Національної поліції та інших правоохоронних органів, водіїв транспортних засобів і осіб, що навчаються водінню, викладачів, студентів, курсантів та слухачів закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання та закладів післядипломної освіти.

Науково-дослідна лабораторія

з проблемних питань правоохоронної діяльності

Real time web analytics, Heat map tracking