Донецький юридичний інститут МВС України

Зміни освітнього процесу постійно формують нові вимоги, які ставляться як до науково-педагогічних чи педагогічних працівників, так і до здобувачів вищої освіти. Такі процеси зумовлені темпом сучасного розвитку, євроінтеграційним спрямуванням України, підписанням ряду міжнародних нормативно-правових актів, у тому числі і у сфері освіти, взяття на себе ряду зобов’язань щодо уніфікації національної нормативно-правової системи.

Донецький юридичний інститут МВС України, незважаючи на свою відомчість, також має дотримуватися, виконувати сучасні вимоги освітнього процесу, а в чомусь навіть, у більшій мірі від інших закладів вищої освіти, започатковувати, втілювати інноваційні підходи, адже окрім підготування фахівця юриспруденції (цивільний юрист), заклад готує і фахівців для підрозділів Національної поліції України, що збільшує відповідальність та критерії вимог, на шляху забезпечення фахової компетентності майбутнього поліцейського.

Майбутній фахівець у сфері юриспруденції, а також майбутній працівник Національної поліції України повинні отримувати знання різного спрямування, і мається на увазі не лише юридичного профілю, а й педагогічного, психологічного тощо. Саме це чітко розуміється та реалізується у стінах Донецького юридичного інституту МВС України під час забезпечення освітнього процесу. В пересічного громадянина може виникнути питання: яким саме чином такий аспект виконується? І відповідь полягає у наступному: до викладання навчальних дисциплін запрошується не лише виключно науковці юридичного, педагогічного, психологічного профілю, а й люди – фахівці юриспруденції, які мають значний практичний досвід, а можливо й ті, які паралельно здійснюють юридичну практику.

На забезпечення більшого поєднання теоретичних, нормативно-правових позицій з практичними ситуаціями, у закладі вищої освіти працюють на постійній основі і особи, які мали в минулому значний практичний досвід. Так, до освітнього процесу долучено, суддю у відставці Апеляційного суду Дніпропетровської області, а на сьогодні – це викладач кафедри цивільно-правових дисциплін факультету №3 Мажара Світлана Борисівна, яка не лише здійснює викладання теоретичної нормативно-правової бази для курсантів факультету №1 (підготовки фахівців для підрозділів Національної поліції України), а й знайомить їх і з практичною стороною вирішення різних життєвих ситуацій. І на шляху кращого освоєння таких моментів та формування збільшених компетентностей, формування більш психологічної стійкості та напрацювання відповідної поведінки до життєвих ситуацій, викладач кафедри забезпечує застосування під час семінарських занять таких педагогічних форм його проведення, як ігрові-рольові ситуації. Вони проводяться систематично, завдяки завчасно визначеній фабулі справі, яку мають курсанти завчасно підготувати, а за допомогою викладача уже на семінарському занятті розіграти розподілені ролі. Такі рольові ігри здійснюються курсантами під час вивчення навчальної дисципліни «Цивільне право та процес». Рольова гра полягає у проведенні судового процесу, зокрема розгляду поданої позовної заяви до суду, із визначенням курсанта-судді, позивача, відповідача, експертів, свідків тощо, а також моделювання судової зали, одягнення обраного курсанта в мантію судді. Такий формат проведення навчального заняття, збільшує і зацікавленість зі сторони курсанта.

Таким чином, використання ігрових технологій спрямоване на активізацію пізнавальної, перш за все, діяльності курсантів, формування навичок аналізу, розв’язку проблемних питань, посилення емоційної стійкості, розвитку творчого, креативного мислення, самостійності, відповідальності за прийняті рішення та ін.. Ігрові ситуації спрямовані на забезпечення емоційного клімату під час відтворення різних ситуацій, створює сприятливий клімат щодо засвоєння знань, стимулює до навчальної роботи, а в деякій мірі зменшує навіть психологічне навантаження. Отже, методика організації рольових ігрових моментів є бажаною до використання у освітньому процесі.

 

Дар’я Піддубна,

кафедра цивільно-правових дисциплін факультету №3

Real time web analytics, Heat map tracking